A to nie jest przypadkiem tak, że jak załozy sie LPG w tym 1.6i, to gwarancję traci się co najwyzej tylko na silnik?
[O1] Ekonomiczna jazda benzynką 1.6 BFQ
Zwiń
X
-
[O1] Ekonomiczna jazda benzynką 1.6 BFQ
Witam
Jakiś miesiąc temu kupiłem 01 z silniczkiem benzynowym 1.6 BFQ. Silniczek ma 102kM.
Mam do was pytanie przy jakich obrotach zmieniać biegi w mieście i w trasie, aby jak najrzadziej odwiedzać CPN-ik.
Podobno, można to odczytać z charakterystyki silnika. Ale ten schemat mi nic nie mówi.
Z góry dziękuje za pomoc.Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434
-
-
Ekonomicznie, to poprostu tylko należy jeżdzić przepisowo, nic więcej. Jeżeli samochód przed, np. TIR, lub inny, porusza się z przepisową prędkością 90 km/h, to po co go wyprzedzać?, i tak na następne skrzyżowanie przyjedzie się razem. Staram się zawsze jechać zgodnie z przepisami, i niestety ciągle jestem wyprzedzany, a w ostatecznym rozrachunku z reguły przyjeżdżam do celu tak samo szybko, tylko nie na początku, a pod koniec tej samej kolumny samochodow. Naprawdę nie warto się szarpać, i zawszelką cenę pokazać, że jest sie pierwszym, a wtedy pojawiają sie oszczędności nie tylko na paliwie, ale i na całym samochodzie.
Komentarz
-
-
Widzę jakiś głos rozsądku generalnie się zgadzam. Ja osobiście jak już jadę w trasę to przekraczam max prędkość dozwoloną o ok 15km/h w tedy mandat w zasadzie mi nie grozi albo jakieś grosze, samochód pali rozsądnie. jeśli chodzi o wolnossący 1.6 102km to zmieniaj bieg na wyższy w zakresie 2500/2700 obr/min i będzie idealnie,
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Charakterystyka silnika
Dziekuje wszystkim za odpowiedź. Poniżej załączam charakterystykę silnika 1.6Załączone plikiMoja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434
Komentarz
-
-
ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60
Komentarz
-
-
Ja w swoim BFQ staram się zmianiać biegi i utrzymywać obroty do 3000rpm - wg MFA wtedy pali najmniej... Choć i tak nie jest (przynajmniej narazie) oszczędniejszy niż AKL...
[ Dodano: Wto 27 Kwi, 10 12:18 ]
Zamieszczone przez Piotrek-Piłajak najrzadziej odwiedzać CPN-ik.
Komentarz
-
-
mozgi, Zgadza sie, ale modelu AKL, a ja mam BFQ.
Agamek12, Przypomniały mi się stare dobre czasu CPN-u gdy paliwo było za 1,80złMoja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomilWg. wykresu silnik jest najbardziej elastyczny pomiędzy 3000 a 4500 r.p.m.- czas na zmianę biegu.
Komentarz
-
-
Re: Ekonomiczna jazda benzynką 1.6 BFQ
Zamieszczone przez Piotrek-PiłaWitam
Jakiś miesiąc temu kupiłem 01 z silniczkiem benzynowym 1.6 BFQ. Silniczek ma 102kM.
Mam do was pytanie przy jakich obrotach zmieniać biegi w mieście i w trasie, aby jak najrzadziej odwiedzać CPN-ik.
Podobno, można to odczytać z charakterystyki silnika. Ale ten schemat mi nic nie mówi.
Z góry dziękuje za pomoc.
Kolego, teoria przekazana przez kolegów to jedno, praktyczny instruktaż to drugie, a trzecie NAJWAŻNIEJSZE, to Twoja wiedza i intuicja techniczna. Bez tego złote progamy oszczędnościowe na niewiele się zdadzą. Nie ma określonego progu zmiany biegów, obrotów silnika itp. Każdy musi dostosować się do charakterystyki ruchu, profilu trasy itp...
A co do oszczędzania, to ja swego czasu jeżdżąc duuuużo maxem sprinterem po Polsce, zagadywałem do kierowcy tira z naczepą pod plandeką czy mogę się "do niego przykleić" jak się na CB zgodził, to np. leciałem sobie w nocy Gierkówką na Warszawę, 90km/h jakeś 4 metry za tirem zasysany przez pęd powietrza i 8l/100km wychodziło
a nie 14-15...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x490km/h jakeś 4 metry za tiremZamieszczone przez kazik4x4i 8l/100km wychodziło
Zamieszczone przez kazik4x4Nie ma określonego progu zmiany biegów, obrotów silnika itp. Każdy musi dostosować się do charakterystyki ruchu, profilu trasy itp...
Komentarz
-
-
Stara "prawda" mówi, że najmniejsze zużycie paliwa jest wtedy, gdy silnik pracuje w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. Hmmm, coś w tym jest... ale czy najbardziej ekonomiczna będzie w Hondzie Type-R jazda z obrotami około 7000-8000rpm? :szeroki_usmiech - bo przy takich obrotach jest Mmax... :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonchyba trochę przesadziłeś. 4500 to już mocne kręcenie silnika.
Mocne kręcenie to powyżej 5500 r.p.m. gdzie jest maks mocy :diabelski_usmiech .It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bzik13Zamieszczone przez kazik4x490km/h jakeś 4 metry za tiremZamieszczone przez kazik4x4i 8l/100km wychodziło
Zamieszczone przez kazik4x4Nie ma określonego progu zmiany biegów, obrotów silnika itp. Każdy musi dostosować się do charakterystyki ruchu, profilu trasy itp...
8/100km? to dużo według Ciebie?? Jak na Sprintera 412 maxblaszak z silnikiem 2,9TDI i masie ok 3-3,5tony to raczej symboliczna wartość
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12spalanie chwilowe jest wyższe...
Komentarz
-
-
rezon, uwierz mi, wiem co mówię. Zawsze mam ustawione MFA na spalanie chwilowe i staram się swoją predkość regulować tak, aby to wskazanie nie wychodziło zbyt często ponad 6,00l. I tak sie składa, że moje auto lubi mieć wtedy prędkość zbliżoną do 100km/h - moze to kwestia mojej trasy, ale znacznie trudniej mi utrzymać chwilowe spalanie na poziomie 6,00l jadąc 80km/h, niż jadąc 100km/h...
Komentarz
-
-
Hej
ja dorzucę troche teorii pomieszanej z praktyką
Nie zapominaj Kolego Piotrku, że odwiedzanie CPN to nie tylko jedyny wydatek związany z jazdą samochodem. Do tego dochodzi też zużycie silnika, oleju, naprawy podzespołów.
Żeby się nie rozpisywać, to generalnie dla silników wolnossących benzynowych jakim jest BFQ (jak i innych) nie można PRZECIĄŻAĆ silnika i to jest główna zasada eksploatacji. Kiedy przeciążasz ? najprościej mówiąc wtedy, gdy czujesz że silnik nie reaguje już na dodawanie gazu, muli, "burczy" itd... sam to napewno wiesz. To jest pierwsza zasada. Podczas przeciążenia silnik ma gorsze smarowanie (można w skrajności zerwać film olejowy pomiędzy pracującymi częściami, jest ogromne obciążenie układu korbowego itd). Także czasem warto np. wyjechać pod górkę na 4 lub 3 niż na 5 biegu, pomimo tego że autko więcej spali. Podczas jazdy na autostradzie możesz ciąć cały czas na 4000 obr / min i gwarantuję że Twoja skoda przejedzie w takich warunkach 450 tys km bez niczego (np. nasze służbówki), natomiast jeżdżąc oszczędnie po mieście przejedzie 350 tys. i remont silnika. Benzyniaki lubią wyższe obroty pod warunkiem, że są dobrze chłodzone (szybka jazda), nie lubią wolnych obrotów, mulenia, przegrzewania (a już szczególnie gdy są zasilane LPG).
Duże auto jest po to, żeby wygodnie jeździć. Jeżeli kupuje się auto klasy Octavia ze starym benzynowym BFQ z myślą o oszczędności i spalaniu 6,5 L/100, to trzeba je szybko sprzedać i kupić VW Lupo z dieslem które pali 3,5 L/100. Podstawowa konstrukcja silnika BFQ ma chyba ponad 20 lat i jej główny atut to praktycznie niemożliwość zarżnięcia, natomiast spalanie rodem z poprtzedniej epoki niestety.
TomPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
dobrym patentem jak ktoś ma komputer pokładowy jest obserwować chwilowe zurzycie paliwa, wtedy człowiek obserwuje i zapamiętuje kiedy auto pali najmniej. Ja natomiast wole wogóle nie obserwować tego ile spalanie pokazuje komputer ;P poco się denerwować ;PSkoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
Komentarz